Hoivatien tapa toimia on yhtiön antama viesti yhteistyökumppaneille siitä, miten Hoivatie toimii.
Hoivatien tapa toimia pohjautuu Hoivatien arvoihin, perustehtävään ja strategiaan ja me teemme joka päivä työmme sen mukaan. Yhdessä varmistamme, että Hoivatie toimii näiden lupausten mukaisesti.
Hoivatien tapa toimia
Hoivatielle on myönnetty ISO 9001 -laatusertifikaatti ja ISO 14001 -ympäristösertifikaatti. Sertifikaatit kattavat kaikki Hoivatien palvelut.
ISO 9001 -sertifioidut toimipaikat näet täältä ja ISO 14001 -sertifioidut toimipaikat täältä.
Voit lukea Hoivatien omavalvontaohjelman tästä linkistä.Omavalvontaohjelman seuranta ja kehittämistoimenpiteet 1/2024Omavalvontaohjelman seuranta ja kehittämistoimenpiteet 2/2024
Jatkuva parantaminen on Hoivatien johdon ja henkilöstön tapa toimia. Keräämme tietoa kehittämistarpeista selvittämällä asiakkaiden näkemyksiä palvelun laadusta. Palautetta pyydetään palvelun käyttäjiltä, heidän läheisiltään sekä tilaaja-asiakkailta. Asiakaskokemus kartoitetaan NPS (Net Promoter Score) -suositteluindeksikyselystä sosiaalipalvelun tarpeita vastaavaksi muokatulla kyselyllä, jossa vastaaja voi arvioida tyytyväisyyttään palveluun asteikolla 0 (erittäin tyytymätön) – 10 (erittäin tyytyväinen). Numeerista arviota voi täsmentää avoimella sanallisella palautteella. (Palaute pyydetään kaikilta vastaajaryhmiltä vuosittain (loka-marraskuussa) ja aina asiakkuuden päättyessä.
Asiakaspalautekyselyn tulokset analysoidaan toimintayksiköissä ja käsitellään asiakkaiden kanssa. Saadun palautteen perusteella tehdään tarvittavat kehittämistoimenpiteet, joiden vaikuttavuutta arvioidaan omavalvontaseurannan yhteydessä. Palautekyselyn tulokset raportoidaan johtoryhmälle, hallitukselle ja tilaaja-asiakkaalle vuosittain.
Yksikössä toteutettavan sähköisen asiakastyytyväisyyskyselyn lisäksi asiakas voi kertoa kokemuksestaan Hoivatien verkkosivuilla olevan jatkuvan palautteenantokanavan kautta. Toimintayksikön saama sanallinen palaute dokumentoidaan toimintajärjestelmään ja käsitellään yksiköissä säännönmukaisesti.
Asiakastyytyväisyyden kehitys vuodesta 2022 vuoteen 2023
Hoivatiellä on käytössä väärinkäytösten ilmoituskanava (EasyWhistle). Työntekijämme, asiakkaamme ja muut sidosryhmämme voivat kanavan kautta ilmoittaa epäillyistä väärinkäytöksistä tai epäeettisestä toiminnasta luottamuksellisesti.
Epäkohdista ilmoitetaan ensisijaisesti esihenkilölle tai yhteyshenkilölle. Jos tämä ei ole mahdollista, ilmoituksen voi tehdä whistleblowing-ilmoituskanavan kautta. Ilmoituksen voi tehdä nimettömänä ja kaikki ilmoituskanavan kautta jätetyt ilmoitukset käsitellään ehdottoman luottamuksellisesti.
Ilmoituksen voi tehdä tämän linkin kautta.
Täytä lomake, otamme sinuun pian yhteyttä.